Якщо ви вирішили придбати машину на дизельним паливі, пам’ятайте: витрати на її утримання будуть вище, ніж у випадку з бензиновим транспортом. Не випадково в Європі, наприклад, подібні авто купують тільки в тому випадку, коли річний пробіг становить від 30 000 кілометрів. В цьому випадку у використанні машини є сенс.
Коли варто придбати транспорт на дизельному паливі
Головна відмінність дизеля від бензину складається в економному витрачанні. Наприклад, на 100 км пробігу легковий автомобіль витратити не більше 7 літрів палива, а мікроавтобус – не більше 13 літрів. Тому фахівці рекомендують купувати машини на дизелі в наступних випадках.
Якщо ви захоплюєтеся автотуризмом і хоча б кілька разів на рік відправляєтеся в далекі поїздки.
При покупці транспорту для комерційної експлуатації (наприклад, пасажирських перевезень).
Якщо ж ви використовуєте машину тільки для пересування по місту, купувати дизельний транспорт немає сенсу. В такому випадку пробіг не перевищить 20 000 км на рік. Тому використання нового палива не дасть особливої економії.
Плюси і мінуси дизельних двигунів
Раніше багатьом не подобалися мотори на дизелі. Вважалося, що вони занадто гучні і погано впливають на екологію. Однак сучасні виробники постаралися зробити двигуни максимально зручними. Конструкторам вдалося виправити навіть головний недолік машин на дизелі. Вважалося, що важке паливо не дозволяє авто рухатися швидко. Зараз же нові технології дозволяють дизельним машин розганятися до рівня спорткарів.
Переваги дизельних моторів
Головний плюс таких двигунів – це економічність. Вони витрачають на третину менше палива, ніж бензинові машини. Серед інших переваг подібних моторів варто відзначити наступні:
- невеликий рівень токсичності;
- високою крутний момент, який дозволяє машині розганятися до будь-якій швидкості;
- довгий термін служби (в кілька разів перевищує відповідний показник у бензинових двигунів).
Дизельні мотори мають високий ККД. Оскільки мотор використовує особливий спосіб займання і оснащений особливою камерою згоряння, він використовує максимальні можливості палива і дозволяє економити пальне. Також дизельні двигуни значно краще бензинових з точки зору потужності.
Недоліки дизельних моторів
Як і будь-яка техніка, двигуни, що працюють на дизелі, мають свої недоліки. Головний з них – це висока ціна. Машини з таким мотором коштують на третину більше, ніж звичайні. Тому доведеться почекати, поки транспортний засіб повністю окупиться. Серед інших недоліків також потрібно відзначити:
- дороге сервісне обслуговування (особливо в тому випадку, якщо відбувається серйозна поломка двигуна);
- низька ціна при перепродажі (через 5-7 років використання продати авто буде вже складно);
- довгий прогрів в холодний сезон (це пов’язано з особливостями конструкції мотора).
Щоб звести до мінімуму недоліки дизельних двигунів, потрібно врахувати особливості використання моторів в зимовий період. Оскільки мотор використовує трохи палива, прогрівається він, відповідно, довше і складніше, ніж бензиновий. Остаточний нагрів здійснюється тільки в той момент, коли машина вже знаходиться в дорозі і відчуває реальну навантаження. З одного боку, це незручно для водія, з іншого – скорочує безпосередньо ресурс роботи ДВС.
Особливості використання дизельного мотора
Більшість автомобілістів перед покупкою такого двигуна знайомиться з особливостями обладнання. Тому вони готуються до того, що салон взимку доведеться прогрівати досить довго і намагаються заздалегідь вирішити цю проблему. Зробити це, наприклад, можна, встановивши додаткову кліматичну техніку.
Окрема тема – це вибір палива для дизельного мотора. Варто врахувати, що солярка (а саме так називають використовується пальне) буває двох видів:
- зимова;
- річна.
Заливати в автомобіль потрібно паливо, відповідне сезону. При неправильному використанні пальне буде псуватися і чинити негативний вплив на машину в цілому. Наприклад, літня солярка в мороз стає занадто густий, оскільки під впливом холоду в ній утворюється парафін. Зимове ж паливо містить особливі присадки (хімічні сполуки), які перешкоджають кристалізації і дозволяють двигуну працювати навіть в сильні холоди. Тому завдання автомобіліста – не забувати вчасно переходити з однієї сезонної солярки на іншу. Купити різні види пального можна на спеціалізованих заправках (зазвичай їх легко знайти в межах міста).
Для того, щоб мотор взимку розігрівався швидше, механіки розробили спеціальні камери передпускового підігріву. Їх використання значно скорочує термін активації двигуна навіть в холодну пору року. Також важливо стежити за станом свічок розжарювання: їх справність гарантує, що камера згоряння буде нагріватися швидко і прискорювати запуск двигуна.
Сервісне обслуговування дизельних моторів
Якщо ви вирішили перейти на двигун, що працює на солярці, пам’ятайте: обслуговувати і ремонтувати його в будь-якому випадку доведеться частіше, ніж бензиновий. При цьому усунення несправностей обійдеться дорожче, ніж у випадку зі звичайним мотором. Дизельне паливо досить важке, тому часто доведеться міняти:
- мастило;
- масло;
- фільтри.
Оскільки роботи по зміні доведеться оплачувати, їх проведення вплине на термін окупності машини з дизельним мотором. При цьому проходити сервісний огляд доведеться частіше, ніж при використанні бензинового двигуна. Міжсервісний інтервал для транспорту на дизелі, за загальними підрахунками, виявляється в два рази коротше, ніж у автомобілів з простим двигуном внутрішнього згоряння.